Anders steek ๐ท๐ถ๐ท nog even lekker je ๐ธ๐ผ๐ฝ ๐ถ๐ป ๐ต๐ฒ๐ ๐๐ฎ๐ป๐ฑ... ๐ฑ
โ
Lekker veilig. Je hoort niets, je ziet niets.... Geen enkel gevaar te bekennen. โ
Maar wees niet verbaasd dat je de snelle ontwikkelingen dan ook mist. Zo snel, dat jij die achterstand niet meer in kunt halen. Dan is het einde verhaal voor jouw transportbedrijf. Het wegtransport kent geen medelijden.
๐ช๐ฎ๐ป๐ ๐ถ๐ป ๐ต๐ฒ๐ ๐๐ฒ๐ด๐๐ฟ๐ฎ๐ป๐๐ฝ๐ผ๐ฟ๐ ๐๐ถ๐ท๐ป ๐ฑ๐ฒ ๐บ๐ฎ๐ฟ๐ด๐ฒ ๐ฑ๐๐ป, ๐ณ๐น๐ถ๐ป๐๐ฒ๐ฟ๐ฑ๐๐ป!
Dat maakt de sector broos, maar ook makkelijk voorspelbaar:
๐ Is er een manier om het goedkoper te doen? Dan gaan we dat doen! ๐
โฐ Exact 20 minuten. Dat was de tijd die ik vanmorgen nodig had om hele simpele kostencalculatie te maken.
๐๐ฒ ๐๐ถ๐๐ธ๐ผ๐บ๐๐? ๐
โก๏ธ๐ De ๐ฒ๐น๐ฒ๐ธ๐๐ฟ๐ถ๐๐ฐ๐ต๐ฒ ๐๐ฟ๐ฎ๐ฐ๐ต๐๐๐ฎ๐ด๐ฒ๐ป ๐ถ๐ ๐ป๐ผ๐ด ๐ญ,๐ด% ๐ฑ๐๐๐ฟ๐ฑ๐ฒ๐ฟ dan de diesel vrachtwagen.
Wat ik in de berekening heb meegenomen? ๐
โข Aanschafprijs truck
โข Aanschafprijs lader
โข Aanschafprijs laadinfrastructuur
ย
โข Kosten voor energie (diesel en stroom)
โข Kosten van ETS2
โข Kosten van VWH
โข Kosten en opbrengsten HBE's
ย
โข Aanschafsubsidie elektrische vrachtwagen
โข Milieu-investeringsaftrek elektrische vrachtwagen
โข Aanschafsubsidie lader
โข Milieu-investeringsaftrek lader
De elektrische vrachtwagen is nog duurder. Maar niet veel meer. De extra kosten zijn:
๐ง๐ผ๐๐ฎ๐น๐ฒ ๐น๐ผ๐ผ๐ฝ๐๐ถ๐ท๐ฑ: โฌ ๐ณ.๐ต๐ญ๐ฐ,-
๐Per jaar: โฌ 1.319,-
๐Per maand: โฌ 109,91
๐Per werkdag: โฌ 5,61
๐Per kilometer: โฌ 0,013
Ik maak al drie jaar zeer uitgebreide Total Cost of Ownership calculaties voor mijn klanten. Het bouwen van een goed rekenmodel kostte me maanden. Bovendien veranderen de parameters regelmatig.
Ik weet uit eerste hand: het is niet eenvoudig om goede calculaties te maken.
Misschien is dat de reden dat we liever de andere kant op kijken. ๐
"De transitie naar elektrische vrachtwagens is moeilijk, en daar heb ik ff geen zin in!" lijkt een beetje de tendens.
Maar toch zou ik iedereen van harte uitnodigen om je eigen berekeningen te gaan maken.
Want de klanten die ik de afgelopen jaren heb mogen helpen met het maken van deze kostencalculaties, zijn ๐ฎ๐ฎ๐ป๐๐ผ๐ผ๐ป๐ฏ๐ฎ๐ฎ๐ฟ ๐ด๐ฎ๐ฎ๐ป ๐๐ฒ๐ฟ๐๐ป๐ฒ๐น๐น๐ฒ๐ป in de transitie. ๐๐
๐ Meer inzicht = meer vertrouwen! ๐
Wat mij betreft is een TCO-vergelijking altijd het startpunt van de transitie naar elektrische vrachtwagens.
๐ Het geeft je een stip op de horizon.
Wanneer is het moment van aanschaf gekomen, dat de elektrische vrachtwagen goedkoper is, dan de dieseltruck? โฝ๏ธ ๐ โก๏ธ
Als dat moment duidelijk is, kun je vanaf daar terug gaan redeneren welke stappen je wanneer wilt gaan maken.
Want wees nou eerlijk..... ๐
Als een elektrische vrachtwagen goedkoper is.... Koop jij dan nog een dieseltruck?
etrucksย elektrischevrachtwagenย laadinfraย eTruckAcademyย
Ps. Mijn calculatie zelf bekijken?ย DOWNLOAD HEM DAN HIER!