Elektrische Vrachtwagen Kosten Berekening

Anders steek ๐—ท๐—ถ๐—ท nog even lekker je ๐—ธ๐—ผ๐—ฝ ๐—ถ๐—ป ๐—ต๐—ฒ๐˜ ๐˜‡๐—ฎ๐—ป๐—ฑ... ๐Ÿ˜ฑ

โœ… Lekker veilig. Je hoort niets, je ziet niets.... Geen enkel gevaar te bekennen. โŒ

Maar wees niet verbaasd dat je de snelle ontwikkelingen dan ook mist. Zo snel, dat jij die achterstand niet meer in kunt halen. Dan is het einde verhaal voor jouw transportbedrijf. Het wegtransport kent geen medelijden.

๐—ช๐—ฎ๐—ป๐˜ ๐—ถ๐—ป ๐—ต๐—ฒ๐˜ ๐˜„๐—ฒ๐—ด๐˜๐—ฟ๐—ฎ๐—ป๐˜€๐—ฝ๐—ผ๐—ฟ๐˜ ๐˜‡๐—ถ๐—ท๐—ป ๐—ฑ๐—ฒ ๐—บ๐—ฎ๐—ฟ๐—ด๐—ฒ ๐—ฑ๐˜‚๐—ป, ๐—ณ๐—น๐—ถ๐—ป๐˜๐—ฒ๐—ฟ๐—ฑ๐˜‚๐—ป!

Dat maakt de sector broos, maar ook makkelijk voorspelbaar:

๐Ÿ‘‰ Is er een manier om het goedkoper te doen? Dan gaan we dat doen! ๐Ÿ‘ˆ



โฐ Exact 20 minuten. Dat was de tijd die ik vanmorgen nodig had om hele simpele kostencalculatie te maken.

๐——๐—ฒ ๐˜‚๐—ถ๐˜๐—ธ๐—ผ๐—บ๐˜€๐˜? ๐Ÿ‘‡


โšก๏ธ๐Ÿš› De ๐—ฒ๐—น๐—ฒ๐—ธ๐˜๐—ฟ๐—ถ๐˜€๐—ฐ๐—ต๐—ฒ ๐˜ƒ๐—ฟ๐—ฎ๐—ฐ๐—ต๐˜๐˜„๐—ฎ๐—ด๐—ฒ๐—ป ๐—ถ๐˜€ ๐—ป๐—ผ๐—ด ๐Ÿญ,๐Ÿด% ๐—ฑ๐˜‚๐˜‚๐—ฟ๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ dan de diesel vrachtwagen.


Wat ik in de berekening heb meegenomen? ๐Ÿ‘‡

โ€ข Aanschafprijs truck
โ€ข Aanschafprijs lader
โ€ข Aanschafprijs laadinfrastructuur
ย 
โ€ข Kosten voor energie (diesel en stroom)
โ€ข Kosten van ETS2
โ€ข Kosten van VWH
โ€ข Kosten en opbrengsten HBE's
ย 
โ€ข Aanschafsubsidie elektrische vrachtwagen
โ€ข Milieu-investeringsaftrek elektrische vrachtwagen
โ€ข Aanschafsubsidie lader
โ€ข Milieu-investeringsaftrek lader


De elektrische vrachtwagen is nog duurder. Maar niet veel meer. De extra kosten zijn:

๐—ง๐—ผ๐˜๐—ฎ๐—น๐—ฒ ๐—น๐—ผ๐—ผ๐—ฝ๐˜๐—ถ๐—ท๐—ฑ: โ‚ฌ ๐Ÿณ.๐Ÿต๐Ÿญ๐Ÿฐ,-
๐Ÿ‘‰Per jaar: โ‚ฌ 1.319,-
๐Ÿ‘‰Per maand: โ‚ฌ 109,91
๐Ÿ‘‰Per werkdag: โ‚ฌ 5,61
๐Ÿ‘‰Per kilometer: โ‚ฌ 0,013



Ik maak al drie jaar zeer uitgebreide Total Cost of Ownership calculaties voor mijn klanten. Het bouwen van een goed rekenmodel kostte me maanden. Bovendien veranderen de parameters regelmatig.

Ik weet uit eerste hand: het is niet eenvoudig om goede calculaties te maken.
Misschien is dat de reden dat we liever de andere kant op kijken. ๐Ÿ™ˆ

"De transitie naar elektrische vrachtwagens is moeilijk, en daar heb ik ff geen zin in!" lijkt een beetje de tendens.


Maar toch zou ik iedereen van harte uitnodigen om je eigen berekeningen te gaan maken.

Want de klanten die ik de afgelopen jaren heb mogen helpen met het maken van deze kostencalculaties, zijn ๐—ฎ๐—ฎ๐—ป๐˜๐—ผ๐—ผ๐—ป๐—ฏ๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ ๐—ด๐—ฎ๐—ฎ๐—ป ๐˜ƒ๐—ฒ๐—ฟ๐˜€๐—ป๐—ฒ๐—น๐—น๐—ฒ๐—ป in de transitie. ๐Ÿ”๐Ÿ“ˆ

๐Ÿ‘‰ Meer inzicht = meer vertrouwen! ๐Ÿ‘ˆ

Wat mij betreft is een TCO-vergelijking altijd het startpunt van de transitie naar elektrische vrachtwagens.

๐Ÿ“ Het geeft je een stip op de horizon.
Wanneer is het moment van aanschaf gekomen, dat de elektrische vrachtwagen goedkoper is, dan de dieseltruck? โ›ฝ๏ธ ๐Ÿ“Š โšก๏ธ

Als dat moment duidelijk is, kun je vanaf daar terug gaan redeneren welke stappen je wanneer wilt gaan maken.

Want wees nou eerlijk..... ๐Ÿ‘‡

Als een elektrische vrachtwagen goedkoper is.... Koop jij dan nog een dieseltruck?


hashtag etrucks ย  hashtag elektrischevrachtwagen ย  hashtag laadinfra ย  hashtag eTruckAcademy ย 



Ps. Mijn calculatie zelf bekijken?ย  DOWNLOAD HEM DAN HIER!